Custom Search

Saturday, April 4, 2009

Dags Att Skriva NP

Nu, är dags att skriva prov - NP
Jag ska åka till skolan i 20 min, vill inte åka dit och skriva ngt.
Jag tycker att det är mycket orättvis att vi invandrare och svenskar skriver samma prov.
Självklart, kan svenskarna eget språk bättre än vi, t.ex. jag har studerat svenska för ett och halv år nu, men en vänlig svensk människa studerar, pratar och skriver på svenska nästan hela sitt liv. Så jag har en fråga - hur kan jag skriva på samma sätt som de skriver?

2 comments:

ANNA-LYS said...

Du har rätt att skriva NP på engelska. Fast håller med Dig, det är orättvist, mycket orättvist. Har inte tänkt på det förut.
Tack för upplysningen!

PS Hur gick det? DS

Toma said...

Jag vet inte än hur det gich Ö
Jag vill inte skriva på engelska
Jag vill studera svenska !

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger